الگوریتم های گوگل سالانه صدها بار تغییر میکنند. بعضی از این تغییرات آنقدر بزرگ و تاثیر گذار هستند که کل قوانین موجود در مورد سئو را دگرگون کنند.
ولی حتی با این تغییرات مداوم نیز تعداد زیادی باور های قدیمی و منسوخ شده در باره سئو هستند که سالها مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه 11 مورد از باور های غلط درباره سئو و بهینه سازی سایت را که هنوز هم وجود دارند و باید آنها را کنار بگذارید، بررسی می کنیم.

لینک دهی بیشتر برابر است با رتبه بهتر

یکی از باور های غلط درباره سئو که از منسوخ شده ترین اعتقاداتی است که هنوز هم بکار گرفته میشود. قبلا این نوع لینک سازی صحیح بود ولی امروزه دیگر کاربردی ندارد.

در حال حاضر، گوگل کیفیت لینک ها را نیز در نظر میگیرد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که یکسری بک لینک از طریق دامین های نامربوط یا وبسایت های اسپم به سایت خود داشته باشید، این مورد در حقیقت باعث آسیب زدن به رتبه بندی شما میشود.

در عین حال داشتن حتی یک بک لینک فالو به سایت شما، مثلا از جانب سایت وال استریت ژورنال، می تواند تاثیر مثبت چشمگیری در رتبه بندی شما داشته باشد.

بنابراین، به جای تلاش برای دریافت لینک از هر منبعی، بر روی هدف گرفتن دامین های با کیفیت به منظور لینک دهی تمرکز کنید.

شبکه های اجتماعی، تاثیری بر رتبه بندی ندارند.

این مورد، سالهاست که مورد بحث قرار دارد و گوگل هم قاطعانه عنوان کرده است که سیگنال های شبکه های اجتماعی، از موارد تاثیر گذار بر رتبه بندی نیست. البته این نکته منظور ما نیست.

تحقیقات متعدد نشان داده است که رابطه قوی بین شبکه های اجتماعی و رتبه بندی در نتایج جستجو ها وجود دارد.

باور های غلط در مورد سئو و شبکه های اجتماعی

اینکه آیا این اتفاق مستقیما نتیجه الگوریتم های گوگل است و یا اینکه تاثیر نتیجه غیر مستقیم است، برای بحث سئو اهمیتی ندارد. واقعیت، واقعیت است. اگر به دنبال رتبه برتر و سئوی بهتری هستید، راه آن داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی است.

تمام محتوا، بر محوریت کلمات کلیدی است.

استفاده زیاد از کلمات کلیدی یا همان Keyword stuffing برای تجربه کاربری بد است. یک نفر در گوگل جستجو میکند، روی لینک شما کلیک میکند و به صفحه ای میرسد که آنقدر پر از کلمات کلیدی است که تقریبا ناخوانا است.

گوگل به این موضوع توجه میکند و در نتیجه رتبه وب سایت شما را پایین می آورد.

بنابراین، روی تولید محتوایی تمرکز کنید که خوانا است و برای خوانندگان شما با ارزش است. کلمات کلیدی در مرحله بعد اهمیت دارند.

رتبه بهتر برابر است با ترافیک بیشتر

داشتن رتبه بهتر در نتایج جستجو، تمام آن چیزی نیست که کاربران را به سایت شما میکشاند. کاربران باید در واقع روی لینک شما کلیک کنند.

اگر عنوان یا توضیحات شما کار خودش در جلب توجه افراد را به خوبی انجام نمیدهد، احتمالا بازدید زیادی دریافت نخواهید کرد. حتی ممکن است که شما در حال بهینه سازی برای کلمات کلیدی کم تقاضا باشد ویا اینکه به کل از کلمات کلیدی اشتباه استفاده کنید.

بنابراین صرفا به منظور بهبود رتبه، روی رتبه بندی سایت خود کار نکنید. در عوض اطمینان حاصل کنید که برای حجم مناسبی از جستجو ها، کلمات کلیدی هدف قرار دهید و مطمئن شوید که صفحه شما به اندازه کافی برای افرادی که جستجو میکنند، جذاب است.

تعداد صفحات بیشتر برابر است با ترافیک بیشتر

این یک باور قدیمی است که هر چه تعداد صفحات بیشتری در سایت خود داشته باشید، ترافیک بیشتری از جانب جستجو ها دریافت خواهید کرد.

طبیعی است که این مورد باعث میشود که صفحات بیشتری برای شما در موتور های جستوگر ثبت شود، ولی به صورت کلی تاثیری روی خوشنامی دامین شما ندارد. و همچنین بخش زیادی از صفحات ثبت شده، هرگز ترافیکی از جانب نتایج جستجو دریافت نمیکنند.

برای شما سوال است که چرا؟ چون 92 درصد از افراد، فقط از نتایج صفحه اول جستجو استفاده میکنند و هرگز حتی به صفحه دوم نیز مراجعه نمیکنند.

باور های غلط در مورد سئو و بهینه سازی سایت

پس درعوض تمرکز روی ساختن تعداد صفحات زیاد، مطمئن شوید که آنهایی که دارید، از روش ها وقوانین درست پیروی میکنند.

همیشه از کلمات کلیدی به عنوان متن در anchor text استفاده کنید.

گوگل از anchor text استفاده میکند برای اینکه بفهمد صفحه مورد نظر در مورد چیست. به همین خاطر، بسیاری از متخصصان سئو تمام anchor textهای خود را برای کلمات کلیدی خاصی بهینه میکنند تا از این طریق بتوانند رتبه و رنک خود را دستکاری کنند.

این یک کار اشتباه است. گوگل میخواهد که انکر تکست شما، مرتبط با محتوای شما باشد، نه اهداف کلی سئو شما. بنابراین اگر متوجه شود که شما در حال استفاده مکرر از یک انکر تکست در همه جا باشید، میتواند برای شما جریمه در الگوریتم های جستجو در نظر بگیرد.

این به این معنی نیست که شما هرگز نباید از کلمات کلیدی در انکر تکست خود استفاده کنید. فقط اطمینان پیدا کنید که سایت شما و یا پست های مهمان یا معرفی شما در سرتاسر وب، از یک توزیع معقولانه از عبارت های مختلف استفاده میکند.

همیشه یک محتوای متحد داشته باشید.

داشتن محتوای متحد و یکدست برای بازاریابی خوب است ولی در حقیقت باعث آسیب زدن به سئو شما میشود.

گوگل علاقه ای به محتوای تکراری در سرتاسر وب ندارد و بنابراین داشتن این ویژگی میتواند به رتبه شما آسیب برساند. اگر گوگل متوجه شود که شما یا میزبان محتوای به اصطلاح متحد شما، در حال استفاده از مطالب تکراری برای دستکاری رتبه بندی است، ممکن است برای شما جریمه در نظر بگیرد.

گاهی نیز این کار ممکن است به گونه ای نتیجه بدهد که سایت نسخه متحد شما، رتبه ای بهتر از خود شما پیدا کند.

محتوا پادشاه است.

محتوا پادشاه نیست، حداقل نه به صورت کامل. محتوای باکیفیت پادشاه است.

تعداد زیادی از وبمستر ها (مخصوصا وبلاگ نویس ها)، محتوایی برای موتور های جستجو گر تولید میکنند که یک موضوع را شامل میشود، ولی نه به اندازه کافی. این نوع محتوا طرز نگاه یا ارزش واقعی را نمایش نمیدهد. گوگل اصطلاحا به اینها “محتوا سطحی” میگوید.

توضیحات متای خود را بهینه سازی کنید.

توضیحات متا برای موتور های جستجو گر نیستند، آنها برای افراد هستند.

گوگل به عنوان یک زمینه قابل ارائه آنها را برای افراد نمایش میدهد به نحوی که بدانند محتویات صفحه شما در چه مورد است. پس نگران پر کردن آنها با کلمات کلیدی نباشید. در عوض بر روی تولید توضیحاتی تمرکز کنید که مخاطبین را جذب کند وآنها را ترغیب کند که کلیک کنند.

برای هر دایرکتوری، اطلاعات خود را لیست کنید.

بعضی افراد در این مورد دچار سردرگمی میشوند. لیست کردن اطلاعات برای دایرکتوری ها برای سئو محلی اهمیت دارند. گوگل نام، آدرس، و شماره تلفن شما را در لیست های موجود، در سرتاسر وب مقایسه میکند تا بر این اساس بتواند رتبه شما در جستجو های محلی را تعیین کند.

ولی لیست کردن اطلاعات در هر دایرکتوری موجود، آن هم فقط به خاطر دریافت لینک های بیشتر، کار اشتباهی است.

گوگل میتواند کیفیت یک دایرکتوری را بر اساس کسب و کار هایی که لیست میکند تشخیص دهد. اگر آن دایرکتوری همه چیز را لیست کند، پس احتمالا یک دایرکتوری کم کیفیت است. و بنابراین گوگل لینک شما را نیز کم کیفیت تلقی خواهد کرد.

عضو یک شبکه لینک شوید.

شبکه لینک، گروهی از سایت ها هستند که با هم توافق میکنند که به یکدیگر لینک بدهند. این روش ها بر خلاف راهنمای کلی وبمستری است ولی قبلا برای تولید کنندگان لینک، به خوبی جوابگو بودند.

امروزه گوگل به کمک الگوریتم های خود به دنبال استراتژی های غیر طبیعی لینک دهی میگردد . اگر شما و یک سایت دیگر، تعداد غیر معمولی از لینک ها را به یکدیگر داشته باشید، احتمالا یک جریمه برای شما درنظر گرفته شود.

11 Outdated SEO Beliefs That Need to Go Away

سایر باور های غلط درباره سئو

علاوه بر مطالب بالا می توانید برخی دیگر از باور های غلط درباره سئو را در این لینک 7 باور غلط در مورد سئو و بهینه سازی وب سایت ها مطالعه کنید. قطعا باور های غلط درباره سئو بیشتر از آن چیزی هستند که ما در اینجا به آنها اشاره کردیم. اگر شما هم نکاتی را می دانید که در دنیای سئو و بهینه سازی سایت دیگر کاربرد آنچنانی ندارد با ما به اشتراک بگذارید.