این روزها شاهد این هستیم که استفاده از ابزار های بازاریابی دیجیتال نه تنها در میان دیجیتال مارکتر ها محبوبیت یژه ای پیدا کرده است، بلکه توانسته است توجه صاحبان مشاغل مختلف را هم به خود جلب کند. بازار داغ دیجیتال مارکتینگ باعث شده است که علاوه بر کسب و کار ها، جوانان پر انرژی، مستعد و علاقه مند زیادی به یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ تمایل نشان دهند.
چند ماه پیش خبر دار شدیم اولین وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان در روز های سوم و چهارم خرداد 1397 به همت گروهی از دوستان فعال در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار است برگزار شود. در این مطلب سعی داریم شما را در جریان آنچه که در این وبینار گذشت قرار دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ پل همراه باشید.

قصه وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان از کجا شروع شد؟

بعد از برگزاری وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان تصمیم گرفتیم سری به بنیان گزار این رویداد بزنیم و کمی راجع به جزئیات شکلگیری این وبینار بپرسیم.

اسم ایمان خلخالی برای اکثر دوستانی که به دنبال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستند، نام آشنایی است. اکثر ما او را با فیلم های آموزش بوم مدل کسب و کار، فیلم های مدیریت پروژه به روش اجایل و آموزش های جذاب بوم دیجیتال مارکتینگ می شناسیم. شاید هم شما از دنبال کنندگان پادکست های آقای خلخالی در سایت آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت و کانال تلگرامی آن باشید.

ایمان خلخالی تمایل دارد دانش خود را با هم وطنانش در داخل کشور به اشتراک بگذارد از همین رو مدتی است که در فضای مجازی آموزش های او در فضای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار به افراد زیادی توانسته است کمک کند. او به همراه تیم اجرایی وبینار دیجیتال مارکتینگ وبینار را برگزار کرد. البته چون هدف ایمان خلخالی آموزش بدون مرز و محدودیت است کاربران تا برگزاری وبینار بعدی در سال 98 امکان این را دارند تا با ثبتنام در سایت وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان از آموزش ها و فیلم های وبینار استفاده و انها را مشاهده کنند. شرکت کنندگان در روز وبینار حدود 300 نفر بوده اند که با گذشت چند ماه از برگزاری، همچنان ثبت نام در سایت وبینار انجام می پذیرد و تا به امروز افراد زیادی به جمع وبیناری های امسال افزوده شده اند.

در تیم اجرایی وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان هدیه خوشدل، مائده بازاریان، هادی فاخریان، فروزش قنبری و سارا یوسفی در برگزاری وبینار ایمان خلخالی را همراهی کرده اند.

مدرسین وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان بر چه اساسی انتخاب شدند

زمانی که تبلیغات برای ثبت نام در وبینار دیجیتال مارکتینگ آغاز شد، شاهد فراخوان هایی از تیم اجرایی وبینار در گروه ها و کانال های تلگرامی و همچنین وب سایت برگزار کننده به منظور ثبت نام افرادی که تمایل به حضور در وبینار به عنوان مدرس داشتند، بودیم. اما قصه حضور مدرسین وبینار به همینجا ختم نمی شود. بخشی از افرادی که در وبینار حضور داشتند از پیش از فراخوان به وبینار دعوت شده بودند و افرادی نام آشنا در فضای دیجیتال مارکتینگ کشورمان هستند.

در ادامه به معرفی مدرسین وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان و مباحث مطرح شده توسط هر یک می پردازیم تا اگر هنوز سری به سایت وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان نزده اید، با مباحث مطرح شده در وبینار آشنا شوید و از فیلم های وبینار استفاده کنید.

همه وب24 را با رضا شیرازی می شناسیم

یکی از مدرسین حاضر در اولین وبینار بازاریابی دیجیتال ایرانیان آقای رضا شیرازی مدیر وب سایت های سئو 24 و وب24 بود. رضا شیرازی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیر کبیر و در حال حاضر نیز دانشجوی دکترای حرفه ای کسب و کار در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران است. کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت کند و نام رضا شیرازی را نشنیده باشد. رضا شیرازی در وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان برای مخاطبان از آینده سئو صحبت کرد می توانید فیلم مربوط به صحبت های آقای شیرازی را در سایت وبینار مشاهده کنید.

اما به سراغ رضا شیرازی رفتیم و با او کمی گپ زدیم تا به عنوان مدرس وبینار، نظراتش را بشنویم.

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    با توجه به اینکه سمینار به صورت ضبط شده برگزار شد، امکان بحث و تبادل نظر زیادی با شرکت کنندگان نبود، البته طبق بازخوردی که از اقای خلخالی داشتم، موضوع آینده سئو که توسط من ارائه شد یکی از پرطرفدارترین موضوعات بود و امیدوارم که برای همه شرکت کنندگان مفید بوده باشه.
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    پیشنهادم برای بهبود کیفیت سمینار این است که ارتباط با شرکت کنندگان تعاملی تر باشد و افراد پس از سمینار بتوانند سوالات خود را مطرح کنند و با مدرسان در ارتباط باشند.
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذابتر باشه؟
    موضوعات جذاب در حوزه دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر به ذهنم میرسند: اندازه گیری اثرگذاری کمپین ها و تعریف kpi ، اتوماسیون بازاریابی، استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، شخصی سازی فعالیت های بازاریابی، تکنیکهای نوین سئو و تحلیل داده های سایت با استفاده از تکنیکهای داده کاوی هستند.
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید تا در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟
    دو نفری که من پیشنهاد میدم آقای عادل طالبی و آقای سجاد بهجتی هستند.

آیدین داریان مدیر تبلیغات آژانس خاطره سفر

خیلی از علاقه مندان به آموزش برند سازی و به خصوص برندسازی دیجیتال آیدین داریان را می شناسند. آیدین در کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار از دانشگاه خوارزمی  تحصیل کرده است. در حال حاضر او در حوزه برندسازی به کسب و کارهای آنلاین و فیزیکی مشاوره می دهد و با استارتاپ های مختلفی همکاری می کند. آیدین علاوه بر مشاوره و رهبریِ پروژه های برندسازی
به تدریس در حوزه برندسازی تجاری و شخصی هم مشغول است. اما مبحثی که آیدین داریان در وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان راجع به اون صحبت کرد خلق شخصیت برند های مجازی (کهن الگو ها) بود..

با آیدین هم کمی راجع به وبینار گپ زدیم که می توانید نظرات او را در ادامه بخوانید.

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    حضور به عنوان مدرس در وبینار برای من جذاب بود و به من کمک کرد تا ابعاد دیگه ای از آموزش و نیازهایی که روند آموزش متفاوت در وبینار داره رو تججربه کنم. به نظر من اگر از 5 بخوام به وبینار دیجیتال مارکتینگ نمره بدم 4 نمره خوبی می تونه باشه چون همیشه برای رشد و بهتر شدن جا هست. اما فکر می کنم در وبینار ها باید از کلی گویی صرفه نظر کرد و تلاش کنیم تا کاربر بتواند تکنیک های کاربردی برای بازاریابی دیجیتال را بیاموزد؛ که خوب برخی از دوستان مثل افشین زندی و مجید عابد در بحث سئو و بهینه سازی سایت تلاش کرده بودند این موضوع را رعایت کند.  من به شخصه از آموزش های آقای شیرازی و ایمان خلخالی خیلی لذت بردم.
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    من درواقع این پیشنهاد رو به خودم می دم و فکر می کنم باید سناریو قوی تری داشته باشم و صد البته چون مخاطبان وبینار در سطوح مختلفی از دانش هستند من فکر می کنم سناریو ها باید ساده سازی بشن. علاوه بر این من فکر می کنم نیاز هست تا مخاطب بیشتر درگیر بشه.
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه، به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذاب تر باشه؟
    به نظر من ایمیل مارکتینگ هنوز هم می تونه بحث جذابی باشه. علاوه بر اون مباحثی مثل بازاریابی محتوایی چه در سایت و چه در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد.اما اگر قرار باشه خودم موضوعی رو انتخاب کنم فکر می کنم ترجیح بدم راجع به برندسازی در شبکه های اجتماعی برای اشخاص صحبت کنم.
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟
    من فکر می کنم امیر هاشمی از فعالان در حیطه سئو و بهینه سازی گزینه مناسبی هست. چون هم علم خوبی داره و هم بیان جذاب و روش تدریس کاملا کاربردیش می تونه خیلی اثرگزار باشه.

مجید عابد کارشناس و مدرس بهینه‌سازی وب‌سایت

مجید عابد در رشته حقوق تحصیل کرده است اما چند سالی است که در حوزه سئو و بازاریابی آنلاین فعالیت می کند. می توان از مجید عابد به عنوان یکی از کسانی نام برد که علاقه ویژه ای به آموزش مباحث مرتبط به سئو و بهینه سازی سایت و اینباند مارکتینگ  دارد. البته اگر سرکی هم به رزومه مجید بکشیم می بینیم که او در آموزشگاه های متعددی به تدریس این مباحث مشغول بوده است. اگر دستی در سئو دارید به شدت پیشنهاد می کنم فیلم آموزش مجید عابد در وبینار را که راجع به همه چیز درمورد وضعیت کلمات کلیدی ما و رقبایمان در گوگل با ابزار قدرتمند Serposcope است را حتما مشاهده کنید..

با مجید هم گپ کوتاهی زدیم که خوب صحبت های او را هم با شما به اشتراک می گذاریم.

سلام از اینکه به من فرصت اشتراک گذاری اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده بودم را دادید از شما صمیمانه سپاسگزارم، امیدوارم بتوانیم، با کمک شما بینندگان و دست اندرکاران عزیز وبسایت وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان، در آینده وبینار ها و مطالب مفید قدرتمندتر و با نقاط ضعف کمتری تهیه کرده و در دسترس عموم قرار دهیم.

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    وبینار دیجیتال مارکتینگ با توجه به اینکه در نوع خود اولین حرکت به این شکل بود، از نقاط قوت زیادی برخوردار بود مانند، اشتراک آزاد و رایگان اطلاعات مدرسان برای دانشجویان این علوم، امکان آشنایی دانشجویان با مدرسین، محک زده شدن سطح علمی مدرسین و میزان به روز بودن اطلاعات ایشان توسط دانشجویان و موارد دیگر. این وبینار با توجه به محدودیت های اولین بودن و نیاز به آزمون های مختلف و بازخوردهای کاربران، در نوع خود از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و من به عنوان یکی از مدرسین این حوزه تا آخرین لحظه با چالش های مختلفی از قبیل رضایت کاربران، تفاوت سطح دانشجویان، انتظارات مربیان دیگر، برخورداری از کیفیت مطلوب و … روبرو بودم
    در رابطه با بازخوردهای وبینار خدا رو شکر تمام بینندگان رضایت داشتند ولی نقاط ضعفی از تدریس اینجانب نیز مطرح کردند از قبیل زیر:
    # پراکندگی بحث های تدریس
    # بالابودن بیش از حد سطح و کمبود مقدمه چینی
    # واضح و شفاف نبودن موضوع و اینکه کمتر از انتظار متخصصین ارشد این حوزه در مورد موضوع مطرح شده بحث شد
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    پیشنهادهای من از قرار زیر می‌ باشد:
    گسترش پیداکردن سیستم عضویت و آنالیز بیشتر رفتار کاربران، مثال: faranesh.com
    اعلام زودتر موضوعات و منابع مورد نیاز برای مطالعه و آشنایی دانشجویان برای مطرح کردن پرسش های احتمالیر
    امکان پرسش و مطرح کردن سوالات دانشجویان در همان حوزه، قبل از شروع وبینار
    امکان پرسش کاربران و رفع ایراد بعد از وبینار# آنالیز ویدیویی کاربران برای درک نقاط قوت و ضعف ویدیوها و حرکت و چرخش کاربران در وبسایت، مثال: استفاده از ابزار یاندکس متریکا
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه، به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذاب تر باشه؟
    ارتباط سئو و برندینگ، یاندکس متریکا، اینباند مارکتینگ، داستان سرایی
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟
    خانم زینب یزدان بخش، آرش خسرویان، عادل طالبی

علیرضا رنجبر شورابی مدیر عامل و هم بنیانگذار Art of Light and Motion Interactive Softwares

علیرضا رنجبر شورابی CEO/هم بنیان گذار و طراح بازی در شرکت Art of Light and Motion Interactive Softwares است. او همچنین از بنیانگذاران انجمن بازی سازی
ایرانیان، که جمعی از مشتاقان بازی سازی را گرد هم آورده، است. او در رتبه بندی “Global Gamification Gurus Power 100″ در انگلستان برای چندین ماه متوالی
در سال 2017 رتبه دوم را کسب کرده است. به عنوان طراح، منتور، معلم و سخنران در حوزه بازی سازی علیرضا به کسب و کارهای آنلاین و آفلاین کمک های فراوانی کرده تا به اهدافشان برسند. او راه کارهای تعاملی و کمپین های بازی سازی را در زمینه های متفاوتی همچون  Fintech, E-learning, E-health, Open Innovation and offline
Advertising برای برخی از مشهورترین کمپانی ها و استارتاپ ها در ایران راه اندازی کرده است. علیرضا در حال حاضر مشغول ساخت یک پلت فرم بازی سازی و طراحی بازی
های موبایلی بر اساس تجربه هایش برای کمپانی خود می باشد. علیرضا همیشه در یادگیریست و بازی تا پاسی از شب هنوز بخشی از سبک زندگی اوست. خوب حدس اینکه علیرضا در وبینار برای مان راجع به چه موضوعی صحبت کرد خیلی هم سخت نیست. صحبت های او پیرامون گیمیفیکیشن در بازاریابی بود. موضوعی که این روز ها در میان کسب و کار هایی که به بازار آنلاین نگاهی انداخته اند داغ است.

سری هم به خلوت علیرضا رنجبر شورابی زدیم و از او خواستیم نظراتش راجع به وبینار را با ما به اشتراک بزاره

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    فرآیند کلی وبینار به نظرم مفید و جالب بود برای مخاطبین. البته من با تعداد کمی تعامل داشتم ولی حرکت مفیدی بود در کل.
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    به نظرم یه ساختار آزمون اگر برای کار بذاریم که یه جور مدرک دیجیتالی هم بدیم میتونه ارتقا خوبی برای پروسه باشه. یکدست کردن ساختار ارایه ها هم میتونه
    مفید باشه.
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذابتر باشه؟
    به نظر من تمرکز بر روی تاثیرگذاری داده و پردازش اطلاعات و طراحی های انگیزشی میتونه جذابیت بالایی داشته باشه.
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید تا در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هست؟
    آقای سجاد بهجتی و آقای امید امرایی

دکتر محمد حسین مهریزدان مدیر عامل گروه مشاورین M.H.M

دکتر محمدحسین مهریزدان 13 سالی می شود که سابقه همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های متعدد در اجرای فرایندهای گوناگون که بخش اعظم آن‌ها در مدیریت تولید و برنامه‌ریزی و  بازاریابی و فروش بوده است را در رزومه کاری خود دارد. در رزومه دکتر مهریزدان نمی توان مقالات علمی، دوره های آموزشی، کمپین های تبلیغاتی و کتاب های تالیفی ایشان را نادیده گرفت. یکی از فعالیت های اصلی دکتر مهریزدان برندینگ است که در وبینار بازاریابی دیجیتال هم راجع به برندینگ دیجیتال راهکاری عملیاتی برای فروش در دنیای آفلاین با نگاهی بر رویکرد مدل MOM برای مان صحبت کردند و تجارب خود را با ما به اشتراک گذاشتند.

ایمان خلخالی مدير محصول و بازاریابی شرکت آی توتم کانادا

ایمان خلخالی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی راهبری پروژه های نرم افزاری از دانشگاه UBC کانادا بنیانگذار وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان و از افراد فعال در زمینه مدیریت و دیجیتال مارکتینگ در ایران میباشد. ایمان پس از فارغ التحصیل شدن از رشته فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد و راه اندازی یک شرکت استارتاپی به اهمیت دانش مدیریت در موفقیت کسب و کارها پی برد و از این رو در رشته engineering leadership در کانادا مشغول به تحصیل شد و مباحث مدیریتی را در سطح پیشرفته آموخت. وی هم اکنون به عنوان راهبر محصول (product leader) و دیجیتال مارکتر یک شرکت نو پا در کانادا مشغول به کار است. ایمان ذاتا یک معلم است. عشق فراوان او به تدریس باعث شد که دانش خود را از طریق وبسایت های اموزشی من مدیر و آکادمی دیجیتال مارکتینگ پلت در اختیار علاقه مندان قرار دهد و به عنوان مشاور با کسب و کارهای متعددی در جهت پیشرفتشان همکاری کند. ایمان در حال حاضر مشغول به نگارش کتابی در زمینه استراتژی در دیجیتال مارکتینگ است. گسترش دانش دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی در ایران و تعامل دانش بین متخصصین دیجیتال مارکتینگ در دنیا از اهداف ایمان میباشد. اما همه دیجیتال مارکتر ها نیاز مند ابزاری هستند که بتوانند به واسته آن با زبان مشترکی با یک دیگر تعامل کنند در وبینار ایمان ما را با بوم مدل دیجیتال مارکتینگ که چهارچوبی برای تعیین استراتژی بازاریابی دیجیتال است  آشنا کرد.

افشین زندی متخصص و مدرس گوگل آنالیتیکس

اگر بخواهیم یک دانشجوی پر تلاش در رشته نرم افزار را نام ببریم که در دنیای حرفه ای همیشه پویایی و تلاش و انگیزه را به رخ می کشد، می توانیم از افشین زندی یاد کنیم. افشین به عنوان دیجیتال مارکتر با چند شرکت همکاری می کند و علاقه ویژه ای به آنالیز کسب و کار های آنلاین و ارائه راهکار هایی جهت بهبود عملکرد آنها دارد. اگر بخواهید افشین را دنبال کنید می توانید سری به وب سایت او آنالیتیپس بزنید. هدف افشین از راه اندازی آنالیتیپس انتقال تجربیات، شکست ها و آموخته های خود در زمینه آنالیز وب به دیجیتال مارکترها، وبمستران و مدیران وبسایت در قالب آموزش
هایی عملیاتی و کاربردی است. در وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان افشین برای مان از تگ منیجر و آنالیز رفتاری کاربران وب صحبت کرد.

کمی هم با افشین زندی گپ زدیم و نظرات ارزشمند افشین راجع به وبینار رو هم شنیدیم.

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    هماهنگی‌ها عالی بود، نحوه پروموت کردن خلاقانه و فکر شده بود و به شخصه از پروسه برگزاری وبینار خیلی راضی بودم و یاد گرفتم.
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    حتما، به نظرم جا داره که ارائه‌ها و تنوع موضوعات بیشتر بشه. به شخصه آموزش هایی که بعد از اون میتونم اقدامی انجام بدم برای بهبود کار خودم رو بیشتر می پسندم.
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه، به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذاب تر باشه؟
    استراتژی دیجیتال مارکتینگ، اینفلونسر مارکتینگ، هک رشد، اپلیکیشن مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ به نظرم موضوعات جذابین اگه فرد مناسبی به صورت کاربردی ارائه بده
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟
    توحید علی‌اشرفی، سجاد بهجتی، مجید کثیری
    افشین در ادامه هم برای مان گفت: چون گوگل تگ منیجر ابزاری هست که به نسبت گوگل آنالیتیکس کمتر بهش توجه شده و فوق‌العاده قدرتمند و مفیده، سعی کرده بودم که کسانی که وبینار رو میبینن تشویق بشن و بیشتر در موردش بخونن. برای همین مثال‌های خوبی بررسی شد. فیدبک‌ها خیلی زیاد نبودن(به نظرم باید برای بخش بعدی بیشتر رو این موضوع کار بشه) که تقریبا همه محتوا رو دوست داشتن:)

فربد وزیری گوگل پارتنر در نیوزیلند

فربد وزیری مهندس شیمی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل بازاریابی و تحلیل اطلاعات از دانشگاه اوکلند است. او از بنیانگذاران اسبق چاپ آقا و مشاور بازاریابی
بیش از 100 کسب و کار کوچک و بزرگ می باشد. فربد وبسایت شخصی خودش را از اول اردیبهشت سال 96 با تمرکز روی گوگل ادوردز شروع و در حال حاضر جزو معدود اشخاصی است که می تواند تبلیغات پروموشن اینستاگرام را برای مخاطب ایرانی انجام دهد.

در وبینار بازاریابی دیجیتال فربد برای مان از دستیابی به بازار هدف خارج از ایران توسط ابزار گوگل (تبلیغات بنری در وب سایتهای مرتبط در کشور مبدا و تبلیغات یوتیوب)، فیس بوک (اینستاگرام)گفت.

نظرات فربد راجع به وبینار رو هم می تونید در ادامه بخونید

  • تجربه شما از این وبینار چطور بود و سطح اون رو چطور ارزیابی کردید؟
    به نظر من برای شروع خوب بود من از مدرسین بودم و فکر می کنم سطحی صحبت کردم و کلی گویی کردم. خودم حد اقل از سطح خودم راضی نیستم. فکر می کنم برای شروع خوب بود اما اگر بخوایم به شرکت کنندگان چیزی اضافه کنیم، بهتر هست سطح آموزش ها رو بالا ببریم.
  • آیا پیشنهادی برای افزایش کیفیت وبینار در سال 98 دارید؟
    بله من فکر می کنم به صورت تخصصی باید برنامه ریزی بشه، جدول زمانی در بیاد و استاد هر بخش بتونه به صورت آنلاین تدریس کنه و همه استفاده کنند. من الان نیوزلند هستم ایمان کانادا هست و فکر می کنم بشه در سطح جهانی و عمیق تر و حرفه ای تر وبینار ارائه بشه
  • اگر بخواید موضوعی رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال آینده راجع بهش صحبت بشه، به نظر شما چه موضوعی می تونه برای مخاطبان جذاب تر باشه؟
    برای من وصل کردن و آنالیز کردن دیتای کمپین های دیجیتال مارکتینگ مثل استفاده از گوگل آنالیتیکس یا اتصال اپلیکیشن به تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام و آنالیز دیتاها جذابه و معتقد هستم دوران تبلیغات کلیشه ای تموم شده و باید به سمت تحلیل کمپین های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اصولی حرکت کنیم.
  • اگر قرار باشه شما دو نفر رو پیشنهاد بدید که در وبینار سال 98 به عنوان مدرس حضور داشته باشند، پیشنهاد شما چه کسانی هستند؟
    پیشنهاد من حسین گل حسینی هست و همچنین بهزاد بابایی رو هم پیشنهاد می دم که در حیطه کانفیگ هاست و رفع مشکلات سرور خیلی متخصص هست

اما پرسش و پاسخ شرکت کنندگان با مدرسین

در روز دوم برگزاری وبینار در اینستاگرام به صورت لایو پرسش و پاسخی بین مدرسین و آقای خلخالی انجام شد. در طی لایو ایمان خلخالی سوالات شرکت کنندگان در طی وبینار را با هریک از مدرسین مطرح می کرد.

نگران نباشید شما وبینار سال 97 را از دست نداده اید

اگر موفق نشده اید در زمان برگزاری در وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان حضور داشته باشید، جای نگرانی نیست تا پایان سال 1397 با ثبت نام در وب سایت irmarketers می توانید به فیلم های وبینار دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

شما پیشنهاد بدید

خوب نوبتی هم که باشد نوبت شرکت کنندگان در وبینار هست. لطفا اگر در وبینار سال 97 حضور داشته اید یا حتی هنوز فیلم های وبینار را مشاهده نکرده اید هم، نظر خودتون رو با ما به اشتراک بزارید. شما فکر می کنید در وبینار دیجیتال مارکتینگ ایرانیان سال 1398 کدام یک از فعالان دیجیتال مارکتینگ کشورمون حضور داشته باشند، بهتر است. لطفا پیشنهادات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بزارید.

راستی اگر در وبینار شرکت کردید ممنون می شیم اگر نظر خودتون راجع به کیفیت وبینار سال 97 رو برامون بنویسید و بگید فکر می کنید چه تغییراتی می تونه باعث افزایش کیفیت وبینار سال 98 بشه.